måndag 4 oktober 2010

PRAO!

DAG 1! (4/10)

Jag  kom dit ca kvart över sju. Först hjälpte jag till att duka fram frukost till några barn som bvar där tidigt. Sen började dom 7.50. Då satt man i  en ring och jag fick presentera mig för barnen. Vissa kände igen mig mend vissa tittade på mig som om "vem är du liksom". Läraren läste då en bok av H.C. Andersen. Sen gjorde barnen ett rim-mermory där jag fick hjälpa dom att skriva ner vilken ord dom kom på. Efter rasten som var slut kl 10  hjälpte jag till med att göra lavendelpåsar. Jag hjälpte även till på idrotten där dom gjorde en lek som hette Törnrosa och sen spelade dom sökboll. Satt efter det och kollade på när dom gjorde armband efter ett mönster som själva hade kommit på. Luch åt jag klockan 10.35. Nu efter luch så hade barnen musik. Och sen ska jag hjälpa en lärare och några barn at baka kanelbullar. Mm gott!! :) 
Slutar dagen vid 15 tiden.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar